Tuesday, March 10, 2009

Nasyid oh nasyid...

Hmmm... baru ada kesempatan nak ber'posting'
Dan kali ini nak saya nak bicara soal nasyid -
Lepas sekolah menengah dahulu, sudah lama saya tak me'manas'kan suara dengan latihan nasyid...dan malam ni adalah pembuka tirai pada tahun ini kerana saya dan rakan-rakan akan menyertai nasyid peringkat Zaqaziq - zaqaziq je pun - :) Salah satu daripada pertandingan yang dianjurkan DPMZ.
Apa-apa pun, Kamsis Qaumiyyah mesti menang...
Ini hanyalah sebagai catatan semata-mata...

Namun apa yang saya nak bangkitkan sebenarnya???
Apa tujuan nasyid sebenarnya?
Adakah hiburan semata-mata?
Kenapa wanita tak dibenarkan nasyid?
Kalau nasyid untuk berdakwah, kenapa mesti ada pertandingan?
dan banyak lagi persoalan yang sering saya dengar selaku penggiat nasyid juga.
Dan persoalan sebegini kadang kadang susah juga untuk dijawab, insya-Allah saya akan muatkannya dalam episod yang akan datang... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails